Sunday, December 30, 2007

از لابلای خبرگزاریهای حکومتی

زخم‌هاي اعتياد بر بدن نوزاد ‪ ۷۵‬روزه

كودك‌ازاري به عنوان يك پديده تاسف آور در جامعه همچنان ادامه دارد و يك نوزاد ‪ ۷۵‬روزه همداني به داغ اعتياد پدر گرفتار و راهي بيمارستان شد.

به گزارش ايرنا، اين نوزاد دختر، توسط پدر معتاد مورد آزار و اذيت قرارگرفت و پس از زخم‌هاي زياد بر اثر سوزاندن بدن ، راهي بيمارستان "بعثت" همدان شد.

مادر "مريم" كوچولو اقرار كرد كه شوهر‪ ۳۱‬ساله‌اش در غياب وي ، سيخ داغ مورد استفاده در پاي بساط ترياك‌كشي را وارد پاي اين دختربچه ‪ ۷۵‬روزه كرده است.

خبرنگارايرنا نيز كه خود شاهد سوختگي‌ها و زخم‌هاي بدن اين نوزاد بوده است، گزارش داد صورت اين نوزاد بي‌گناه بر اثر چسباندن مكرر سيگار روشن ، دچار سوختگي عميق شده و موهاي سرش نيز با دست كنده شده است.

مادر اين نوزاد آزارديده، گفت كه شوهرش دو روز پس از تولد نوزاد نيز قصد كشتن وي را با گذاشتن پا بر روي شكم طفل داشت كه با مقاومت همسايه‌ها روبرو شد.

به‌گفته وي، اين مرد‪ ۳۱‬ساله، بارها انگشت شست خود را نيز در حلق نوزاد فرو مي‌كرده تا وي را خفه كند.

به اقرار اين مادر، شوهرش فردي به‌شدت عصبي است و رفتارهاي غير طبيعي از خود نشان مي‌دهد و چندي پيش به علت حادثه رانندگي، دو ماه در حالت كما بسر برده‌است.

وي گفت كه شوهرش، همسر ديگري نيز داشته كه به علت رفتارهاي غيرطبيعي از وي جدا شده است.

اين پرونده در دست بررسي و رسيدگي است.

"غلامرضا رضايي‌فر" معاون دفترآسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي اخيرا اعلام كرد ‪ ۴۰‬درصد از تماس‌هاي خط اورژانس اجتماعي - ‪ ،-۱۲۳‬گزارش‌هاي كودك- آزاري است" و براساس آن مي‌توان نتيجه گرفت ، "كودك‌آزاري از جمله شايع‌ترين خشونت‌هاي خانگي است."

همين آمار نشان مي‌دهد " دختران با سهمي ‪ ۵۲/۵‬درصدي از گزارش‌هاي كودك آزاري، بيشتر مورد آزار قرار مي‌گيرند و پدران بيشترين آزارگران فرزندشان بوده‌اند."

گزارش‌هاي كودك‌آزاري به سامانه تلفني سازمان بهزيستي هيج‌نكته اميدوار كننده‌ندارد، زيرا براساس همين آمار " اگر چه بيشترين موارد كودك آزاري در خانواده‌ها "" آزار جسمي "" و نه "" آزار جنسي "" است ، اما همين بچه ها در جامعه نخستين خطري را كه با آن روبرو مي‌شوند، آزار جنسي است." يك مسوول سازمان بهزيستي كشورموانع پيش روي براي برخورد با پديده زشت كودك آزاري را " موانعي متعدد" مي‌داند كه ريشه در قوانين ، خرده فرهنگ‌ها و آموزش خانواده‌ها دارد.

ماده ‪ ۱۱۷۹‬قانون مدني به والدين " حق تنبيه " كودك خود را مي‌دهد ، ولي تاكيد مي‌كند كه به استناد اين حق نمي‌توانند فرزند خود را " خارج از حدود تاديب " تنبيه نمايند.


ماجرای جلسه امام‌جمعه و مدعی ارتباط با امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار «جهان»، در ادامه ادعاهاي زنجیره ای مدعیان امامت و ارتباط با غیب، جوانی 22 ساله در یکی از روستاهای کرمانشاه مدعی شفابخشی بیماران و ارتباط با امام زمان (عج) شد.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر ظهور یک جوان شفابخش و مرتبط با امام زمان(عج) در روستای «خانجمال» کرمانشاه، دسته های گوناگون مردم از روستاها و شهرستان های اطراف و حتی خارج از استان به دیدار این جوان رفتند.

هجوم مردم به این روستا به حدی زیاد بود که نيروهاي امنيتي و انتظامی را وارد ماجرا کرد.

از طرفی، یکی از ائمه جمعه کرمانشاه به همراه چند تن از اعضای شورای بخش سنقروکلیایی برای بررسی زوایای ماجرا به دیدار این جوان مدعی رفتند.

این جوان در پاسخ امام جمعه که از وی پرسید:«ماجرا چیست»؟ گفت:«شب میلاد امام رضا، ایشان به خوابم آمد و گفت که من دست تنها هستم و تو باید کمکم کنی تا بیماران را شفا دهم».

امام جمعه از جوان مدعی پرسید؛ پس چرا هیچ کدام از این همه بیماری را که به تو مراجعه کرده اند، شفا نداده ای؟ که پاسخ داد:«من گردن به بالا شفا می دهم».

از آن جا که این جوان حرف «ش» را «س» تلفظ می‌کرده، امام جمعه از او پرسید؛ پس چرا نقص خودت را که از گردن به بالاست شفا نداده ای؟ پس از دقايقي سكوت گفت: «من اجازه ندارم».
در اين لحظه پدر فرد مذكور به نشانه قهر از جلسه خارج شد.

در ادامه این نشست، وی در پاسخ این پرسش امام جمعه که از وی پرسید آیا امام زمان (عج) را هم می بینی؟ ادعا کرد: بله من همیشه و هر جا امام زمان را می بینم؛ الان هم ایشان، تنها آن گوشه نشسته است».

یکی از حاضران پرسید: ولی ما در روایات داریم که امام زمان(عج) را همیشه افرادی همراهی می کنند و ایشان تنها نیست».

جوان مدعی پاسخ داد:بله درست است؛حضرت خضر هم آن گوشه است؛ بله، حضرت عیسی هم آن جا نشسته.

چند نفر از کسانی که مسئول ساماندهی مردم برای دیدار با جوان مدعی بودند با صدای بلند فریاد می زدند: آقا پول نمی گیرند، اما شما هر چقدر در توان دارید مثلا" 5 هزار توان یا 10 هزار تومان را داخل این صندوق بیندازید.

پس از بررسی های انجام شده روشن شد که این سناریو از سوی دو تن از اعضای سابق شورای شهر توابع کرمانشاه طراحی شده و انگیزه اصلی آن ها از این کار، کسب درآمد بوده است.

بر اساس گفته های اهالی روستای خانجمال، این جوان مدعی که مصطفی نام دارد، جوانی ساده و خوش باور است که مردم روستا بسیاری اوقات حرف‌های او را جدی نمی‌گیرند.


مردم از لجبازي و کارشکني در ساخت مدارس دوري کنند

استاندار کهگيلويه و بويرا حمد گفت: حل مشکلات مردم بستگي به همکاري آنها با مسوولين دارد و ما بعضي اعتراضات در زمينه کمبود امکانات زندگي را قبول نداريم.

به گزارش ايسنا، مسعود حسيني که در بازديد از روستاهاي مادوان عليا، مادوان سفلي و مزدک از توابع شهرستان بويراحمد سخن مي‌گفت، افزود: عدم همکاري مردم روستا با مسوولين جهت سامان دهي امورات روستا منجر به ايجاد فضاي نامناسب خيابان‌ها و پياده روهاي اين روستاها شده است و در آين ده به عنوان معضلي بزرگ براي فرزندان ما خواهد ماند.

وي اظهار داشت: مدرسه سازي يکي از مهمترين کارهايي است که مي‌تواند ثواب اخروي داشته باشد كه مردم بايد از لجبازي و کارشکني در اين زمينه ها دوري کرده و با مسوولين همکاري لازم را به عمل آورند.

استاندار کهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد: در صورتي که خانه‌اي داراي پياده رو و خيابان مناسب و امکانات کافي نباشد، از ارزش خاصي برخوردار نخواهد بود. بايد جهت رفاه حال آيندگان و فرزندان نيز آينده نگري شود و مردم با ادارات و سازمانهاي مربوطه همکاري كنند، چرا که اساس کار همکاري، مردم است و وظيفه دولت طراحي و برنامه‌ريزي صحيح و مناسب است.

حسيني در زمينه واگذاري زمين هاي کشاورزي مردم توسط اداره منابع طبيعي به بعضي از ادارات گفت: در صورتي که مشخص شود اين زمين ها حق مردم بوده، به آنها باز گردانده و يا بهاي آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

فلسفيان يکي از اعضاي شوراي اسلامي مادوان سفلي هم خاطرنشان کرد: با توجه به اين که اين روستا در فاصله سه کيلومتري شهر ياسوج قرار دارد و حدود چهار هزار نفر جمعيت دارد، خيابانها و معابرش آسفالت نيست و همچنين نبود مراکز آموزش راهنمايي و متوسطه و قطع آب آشاميدني روستا از جمله برخي مشکلات اين روستاست. ضعيف بودن برق روستا، عدم سرويس دهي اياب و ذهاب اهالي و عدم اجراي طرح هادي هم از جمله مشکلات ديگر اين روستاست.

در ادامه اين بازديد يکي از اهالي روستاي مزدک گفت: فقر مردم، بيکاري، نداشتن دهياري، ضعف سيستم برق رساني، نبود مکان ورزشي و تفريحي، خريد و فروش مواد مخدر از جمله قرص و آمپول در ديد عموم و نداشتن مهد کودک و خانه بهداشت از جمله مشکلات اين روستاست.