Friday, December 28, 2007

آخوندهای ضدایرانی زیر چتر حمایت روسها


سایت حکومتی عصر ایران: روزنامه کومرسانت در گزارشی با اشاره به آمادگی روسیه برای تحویل سامانه موشکهای ضد هوایی "اس – 300" به جمهوری اسلامی نوشت فروش این سامانه به رژیم تهران قطعا تنش های جدیدی در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد خواهد کرد.

پاسدار مصطفی نجار، وزیر دفاع جمهوری اسلامی روز گذشته گفته بود تحت یک قرارداد منعقده با روسیه این کشور سامانه های اس 300 را به جمهوری اسلامی تحویل خواهد داد که چارچوب زمانی تحویل این سامانه ها به زودی اعلام می شود.

روزنامه روسی کمرسانت نوشت شرکت صادرات تسلیحات روسیه – روزو برون اسکپورت – در باره اظهارات مصطفی نجار توضیحی نداده و در عین حال آن را رد نیز نکرده است.

منابع آگاه در گفت و گو با کومرسانت اظهار داشتند روسیه موافقت کرده که پنج مجموعه S-300PMU-1 به ارزش 800 میلیون دلار را به رژیم تهران تحویل دهد.

یک مقام صنایع نظامی گزارش داد این قرارداد تاکنون امضا نشده اما مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد.

این دومین قرارداد بزرگ روسیه با رژیم تهران در خصوص سامانه های دفاع هوایی – پس از تحویل سامانه های تور ام یک - در طول سال های اخیر محسوب می شود و تحلیلگران معتقدند روسیه بدین نحو در حال مقابله با طرحهای آمریکا در خاورمیانه است.

روابط بین رژیم تهران و مسکو در زمینه همکاری نظامی و فنی در اوایل 2004 رشد سریعی یافت. تهران هفته گذشته میزبان نشست کمیسیون بین دولتی جمهوری اسلامی و روسیه درباره همکاری های نظامی و فنی بود که در جریان آن میخائیل دمیتریف، رییس سرویس همکاری نظامی و فنی فدرال روسیه اعلام کرد کشورش آماده همکاری با رژیم تهران در زمینه نظامی است و افزود این مساله برای حفظ توان قوا در منطقه الزامی است.

جمهوری اسلامی خواهان کمک روسیه در ایجاد سامانه دفاع موشکی شده و مسکو نیز استفاده از سامانه های S-300PMU-1 برای دفاع از پایتخت – تهران – و چهار منطقه دیگر شامل مرکز صنعتی اصفهان، پایگاه اصلی نیروی دریایی در بندرعباس، نیروگاه بوشهر و پایانه های نفتی آبادان و خرمشهر را به جمهوری اسلامی پیشنهاد داده است.

برد موشک های S-300PMU-1 به 300 کیلومتر می رسد و در عین حال قادر به انهدام اهدافی در ارتفاع 27 کیلومتری است. این موشک ها برخلاف موشک های "تورم ام یک" قادرند جنگنده بمب افکن های آمریکایی را به سادگی هدف قرار دهند.

در پی اعلام خبر تحویل سامانه موشکهای ضدهوايی روسیه به جمهوری اسلامی، يک سخنگوی كاخ سفيد اعلام کرد ایالات متحده از چشم انداز فروش چنين تسليحاتی به رژیم تهران نگران است.

آمريكا از روسيه خواست است فروش این تسلیحات به رژیم تهران را لغو كند