Sunday, December 30, 2007

تحت فشار قراردادن یک زندانی سیاسی برای تکذیب شکنجه

بنابه گزارشات رسیده فرزاد کمانگر فعال حقوق بشرو از اعضای کانون صنفی معلمان کردستان که در زندان گوهردشت کرج زندانی بود از یک هفته پیش به طور ناگهانی به بند مخوف 209 اوین منتقل گردید و طی روزهای اخیر تحت بازجوئیهای ممتد بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.

از جمله سئوالهای که از او در حین بازجوئی میشد این بود که چرا از وضعیت 209 به بیرون گزارش دادی؟ چرا گفتی که شکنجه شدی ؟

بازجویان از او میخواهند بنویسد که هیچوقت تحت شکنجه قرار نگرفته است.

یکی از اهداف دیگر بازجویان از انتقال فرزاد کمانگر به بند 209 ممانعت از تماس با وکیلش بوده است. او امروز 9 دیماه به زندان گوهرداشت باز گردانده شد. به این زندانی سیاسی ابلاغ شده روز دوشنبه 10 دی ماه برای محاکمه در دادگاه انقلاب حاضر شود.

فرزاد کمانگر پیش تر در زندانهای پلیس امنیت کرمانشاه و زندان سنندج و بند 209 تحت شکنجه های وحشیانه قرار داشت. بازجویان وزارت اطلاعات اتهام همکاری با گروه پژاک را به او نسبت داده اند که فرزاد کمانگر این مسئله را قاطعانه رد کرده است.

گزارشها همچنین حاکیست در حال حاضر شرایط طاقت فرسائی در بند مخوف 209 حاکم کرده اند. بدلیل دستگیریهای گسترده، در سلولها چند برابر ظرفیتشان زندانی جا داده اند واز اطاقهای بازجوئی تقریبا به صورت شبانه روزی صداهای ناله و فریادهای زندانیان سیاسی که تحت شکنجه هستند به گوش می رسد.

بازجویان به عمد با باز گذاشتن درب اطاق بازجوئی سعی دارند صدای کسانی را که تحت شکنجه هستند به سایر سلولها برسد و از این شیوه برای شکنجۀ روحی علیه سایر زندانیانی که منتظر بازجوئی هستند و یا آنهائی که در سلولهای انفرادی بسر می برند، استفاده می کنند.

برای افزودن فشار بر زندانیان سیاسی چندین روز است که وسائل گرمائی را نیز در بند 209 قطع کرده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران دستگیری و شکنجه وحشیانه را محکوم می کند و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به دستگیری و شکنجه زندانیان سیاسی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی است.