Monday, April 16, 2007


شب گذشته و در اولین ساعات بامداد مهدی شریف النسبی دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده فنی بابل به همراه نجات الله افشار از فعالین دانشگاه توسط افراد لباس شخصی و در منزل خود دستگیر شدند.

ساعاتی بعد ۱۵ تن از دانشجویان دانشگاه مازندران که در اعتراض به وضعیت نامشخص بیژن صباغ ،دانشجوی ربوده شده دست به تحصن و اعتصاب غذا زده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.

سعید یعقوبی‌نژاد، علی تقی‌پور و سید ضیاء‌الدین نبوی سه تن از فعالان دانشجویی در اعتراض به بازداشت خودسرانه و بی‌اطلاعی از وضعیت بیژن صباغ ثانی، دانشجویی که در مقابل دانشکده فنی دانشگاه مازندران توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شد، از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه جاری دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بودند. شب گذشته این سه و ۱۲ تن از دانشجویانی که برای حمایت از آنان شب را در دانشگاه تحصن کرده بودند، به وسیله نیروهای امنیتی در داخل دانشگاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

دیروز یکشنبه دانشجویان این دانشگاه در حمایت از اعتصاب غذای این سه تن در سالن غذاخوری دست به اعتصاب غذا زدند و در پی تجمع به سر دادن شعار علیه حراست دانشگاه پرداختند. گفته می‌شود یکی از کارمندان حراست دانشگاه در بازداشت بیژن صباغ ثانی مشارکت داشته است.

طبق گزارش های رسیده فضای دانشگاه در صبح امروز متشنج و به شدت امنیتی است. تاکنون هیچ مقامی مسئولیت بازداشت این افراد و نیز بیژن صباغ را نپذیرفته است و رئیس دانشگاه نیز از وضعیت آنان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند