Monday, April 09, 2007

ملوان انگلیسی تهدید به مرگ شده بود/از من خواستند برهنه شوم و گاهی اوقات تا شش صبح از من بازجويی می کردند/می ترسیدم به من تجاوز کنند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، فی ترنی، تنها ملوان زن انگلیسی که اخیرا آزاد شده است، در مصاحبه با روزنامه سان چاپ انگلستان که امروز منتشر شده، گفته است ماموران حکومتی در ایران او را تهدید به مرگ کرده بودند.

این ملوان زن انگلیسی گفته است ماموران او را برهنه کرده بودند و به او می گفتند که اگر همکاری نکند، دیگر هرگز فرزند خود را نخواهد دید.

وی به روزنامه سان می گوید در یکی از بازجويی ها، بازجو به او گفته است چه احساسی خواهد داشت، اگر بداند که باید جانش را فدای کشورش کند؟

این زن جوان انگلیسی افزود فردای آن روز یکی دیگر از بازجویان به او گفت شما نمی فهمید، شما باید با ما همکاری کنید. آیا می خواهی فرزندت را دو باره ببینی؟

وی می گوید در پنج روز نخست بازداشت ماموران به او می گفتند که سایر ملوانان آزاد شده و به انگلستان بازگشته اند و فقط او در زندان باقی مانده است.

فی ترنی گفته است ماموران او را به داخل سلول بسیار کوچکی انداختند و به او گفتند برهنه شود. در سلول چند پتوی کثیف به او داده اند که روی آنها می خوابیده است. او می گوید می ترسیده که شاید مورد تجاوز قرار گیرد.

وی گفته است یک روز در سلول صدای ميخ و تخته شنیده است، بعد یکی از ماموران آمده و اندازه او را گرفته است.

فی ترنی می گوید فکر کرده که ماموران قصد دارند برای او تابوت بسازند.

وی گفته است بازجويی ها بیشتر شبها صورت می گرفت و گاهی اوقات تا ساعت شش بامداد ادامه می یافت.

این ملوان زن انگلیسی می گوید در برخی بازجويی ها از او اطلاعات نظامی می خواستند.

بازجویان از او می پرسیدند که سایر ناوهای نیروهای ائتلاف در کدام قسمت از خلیج فارس قرار دارند؟ این کشتی ها چگونه از خود حفاظت می کنند؟ چگونه با یکدیگر ارتباط دارند؟ و آمریکا چه دستوراتی به آنها داده است؟

وی می گوید نامه هايی را که ماموران جمهوری اسلامی از او خواسته بودند بنویسد، عمدا به گونه ای نوشته است که واحد دریايی این ملوان انگلیسی و همچنین خانواده او متوجه شوند که نامه ها را تحت فشار نوشته است.

فی ترنی می گوید به او گفتند اگر اعتراف کند و نامه بنویسد، آزاد خواهد شد